ALGEMENE VRAGEN

Mijn product bevat water/koffie residu!?

Het is gebruikelijk dat nieuwe producten door de fabrikant en door ons getest worden om mankementen uit te sluiten. Hierdoor kan het voorkomen dat je kleine hoeveelheden water of koffieresten op jouw product aantreft. Dit is geen indicatie dat het product gebruikt of defect is. Testen wordt gedaan om de functionaliteit en kwaliteit van het product te waarborgen.

VRAGEN OMTRENT EEN BESTELLING, VERZENDING EN LEVERING

Welke betaalmethodes accepteren jullie?

Bij ons kun je veilig afrekenen met iDeal, Paypal, Visa, Mastercard en Maestro. Daarnaast kun je ook afrekenen via nieuwere betaalmethodes zoals Apple Pay, Google Pay en Shop Pay.

Waar leveren jullie?

Wij leveren in Nederland en in sommige gevallen in België. Deze informatie staat vermeld in de productpagina's. Als je zeker wilt zijn of een product wordt geleverd in België, neem contact met ons op.

Moet ik verzendkosten betalen?

Ja en nee. We bieden gratis verzending voor orders vanaf €40. Voor elke bestelling tot €40 wordt €6,95 verzendkosten in rekening gebracht.

Ik heb een bestelling geplaatst, is het mogelijk om een wijziging aan te brengen?

Dit kan zolang de bestelling niet is verwerkt voor verzending. Zodra de bestelling eenmaal is verwerkt voor verzending, kan deze op geen enkele manier worden gewijzigd of aangepast.

Hoe lang duurt het voordat een bestelling is verwerkt voor verzending?

In de meeste gevallen dezelfde werkdag of de werkdag na het plaatsen van de bestelling.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

In de meeste gevallen de volgende werkdag. Door drukte kan het voorkomen dat uw bestelling langer duurt voordat het aankomt. Houd rekening met maximaal 3 werkdagen levertijd. Neem contact met ons op indien na 3 werkdagen jouw bestelling nog niet ontvangen. 


Sommige espressomachines die door ons aangeboden worden zijn zo exclusief dat ze pas na bestelling gemonteerd en verzonden worden vanuit onze partner leveranciers in Italië. Houd rekening met een maximale levertijd van 10 werkdagen. 


Volledige informatie over levertijden staat vermeld op de productpagina van het desbetreffende product.

Niet alle artikelen van mijn bestelling zijn aangekomen!?

Als je meerdere artikelen hebt besteld, kunnen ze worden opgesplitst in meerdere zendingen met een aparte levertijd. Houd rekening met een maximale levertijd van 3 werkdagen. Neem contact met ons op indien na 3 werkdagen jouw bestelling nog niet is aangekomen. 


Sommige espressomachines die door ons aangeboden worden zijn zo exclusief dat ze pas na bestelling gemonteerd en verzonden worden vanuit onze partner leveranciers in Italië. Houd rekening met een maximale levertijd van 10 werkdagen. 


Volledige informatie over levertijden staat vermeld op de productpagina van het desbetreffende product. 

Kan ik mijn afleveradres wijzigen?

Zolang het pakket nog niet is verwerkt voor verzending kan het afleveradres gewijzigd worden. Zodra een bestelling is verwerkt voor verzending, kunnen we het afleveradres niet meer wijzigen.

VRAGEN OMTRENT ANNULERING, RETOUR EN RESTITUTIE

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, mits de bestelling nog niet is verwerkt voor verzending. Zodra een bestelling is verwerkt voor verzending, kan deze niet worden geannuleerd. 


In het geval dat de bestelling is verwerkt voor verzending en je wenst jouw aankoop alsnog te annuleren, dien je gebruik te maken van jouw herroepingsrecht (retourzending starten).

Hoe kan een mijn bestelling annuleren?

Door z.s.m. telefonisch contact op te nemen en ons laten weten dat jij jouw bestelling wenst te annuleren.

Hoe lang duurt het voordat ik het aankoopbedrag terugkrijg na annulering van mijn bestelling?

Het aankoopbedrag voor een geannuleerde bestelling wordt binnen 14 dagen na aanmelding teruggestort via dezelfde betaalmethode die door jou is gebruikt.

Ik ben niet tevreden met mijn aankoop, kan ik het retourneren?

Uiteraard. Als je niet 100% tevreden bent met jouw aankoop, staan wij klaar om jou te helpen. We bieden volledige geld-terug-garantie voor alle aankopen zonder opgave van redenen. Je kan een product retourneren tot 21 dagen na ontvangst van het product. Om in aanmerking te komen voor retourzending dient:


- het artikel in dezelfde staat te verkeren als waarin jij het hebt ontvangen.

- het artikel ongebruikt te zijn.

- het artikel onbeschadigd te zijn.

- het artikel in de originele verpakking te zitten.

- je moet de factuur (bon) overleggen.


Belangrijk om te weten. AanDeKoffie.nl behoudt het recht om waardevermindering toe te passen, die op kan lopen tot 100% van het aankoopbedrag, als:


- het artikel onverkoopbaar is. 

- het artikel gebruikt en/of bewerkt is en uit de originele en verkoopbare staat is gehaald. 

- het artikel beschadigd, gescheurd, gesneden of kapot is en niet te wijten is aan onze fout. 

- slechts een deel van de bestelde artikelen wordt geretourneerd.

- het artikel niet de originele labels en doos bevat.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Retourneren gebeurt in 3 eenvoudige stappen:


Stap 1: Bel ons of stuur een e-mail om ons te laten weten dat je een artikel wilt retourneren.

Stap 2: Vul het retourformulier in. Download hier.

Stap 3: Retourneer het artikel samen met het retourformulier en de factuur.

Moet ik verzendkosten betalen als ik een product wil retourneren?

Ja. Verzendkosten worden niet gerestitueerd, tenzij het artikel defect of beschadigd is buiten jouw schuld. 


Wij raden aan om gebruik te maken van een verzendservice met track & trace. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gehouden voor pakketten die tijdens het transport naar ons verloren gaat.

Hoe lang duurt het voordat ik het aankoopbedrag terugkrijg nadat ik het product heb teruggestuurd?

Zodra we jouw artikel hebben ontvangen, zullen we het inspecteren. We zullen je onmiddellijk informeren over de status van terugbetaling na inspectie van het artikel. Als de retourzending wordt goedgekeurd, zullen we de terugbetaling verrichten via de oorspronkelijke betaalmethode die je tijdens de aankoop hebt gebruikt. Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen.

Zijn er artikelen die niet kunnen worden geretourneerd?

Ja. Ivm hygiëne en veiligheid is onze koffie niet retourneerbaar, ongeacht of het product geopend is of niet.

VRAGEN OMTRENT KAPOTTE OF BESCHADIGDE PRODUCTEN

Wat moet ik doen als ik een beschadigd product ontvang?

Mocht je een beschadigd of kapotte product hebben ontvangen, maak hier foto’s en/of een video van en mail het z.s.m. naar ons via info@aandekoffie.nl Bewaar de originele verpakking en labels, deze zijn nodig om een schadeclaim in behandeling kunnen nemen.

Hoe snel moet ik schade melden?

Meldt de schade zo snel mogelijk, idealiter zodra je deze detecteert.

VRAGEN OMTRENT GARANTIE EN REPARATIE

Zit er garantie op jullie producten?

Op al onze producten zit een fabrieksgarantie van 12 a 24 maanden. Op de product pagina van elk product wordt aangegeven wat de garantie is voor dat desbetreffende product.

Is er iets waardoor de garantie van mijn product kan komen te vervallen?

Ja:

- Ophoping van kalk in, op of rond het watercircuit van de machine.

- Het niet naleven van het door de fabrikant aanbevolen onderhoudsschema en -procedures. 

- Gebruik van het product voor een ander doel dan aangegeven door de fabrikant (bijv. commercieel gebruik van het product bedoeld voor thuisgebruik). 

- Nalatigheid van de gebruiker (bijv. Onjuiste montage van onderdelen, onjuiste opslag, enz.) 

VRAGEN OMTRENT KOFFIE

Hoe vers is jullie koffie?

Ons aanbod bestaat enkel uit specialty koffie. Onze koffie wordt vers gebrand zodat jij kunt genieten van de beste kwaliteit.

Ik vind de koffie die ik heb gekocht niet lekker!

Specialty koffie is een delicatesse die onderworpen is aan verschillende bereidings- en zetmethodes. Het kan voorkomen dat een koffie wordt gekozen zonder volledig te begrijpen hoe verschillende koffiezettechnieken de kwaliteit van de shot beïnvloeden. We raden aan om te genieten van het proces, doe het zoveel als je kan, perfectioneer je skills en je zult zien dat je binnen de kortste keren heerlijke koffie klaarzet ;)


Belangrijk: ivm hygiëne en veiligheid is onze koffie niet retourneerbaar, ongeacht of de verpakking geopend is of niet.

Enig advies over het bewaren van koffie?

Koffie bewaar je het beste op een koele, donkere en droge plaats. We raden af om koffie in de koelkast of vriezer te bewaren, aangezien condensatie op de bonen zal vormen zodra ze uit hun koele omgeving worden gehaald. Dit heeft een negatief effect op de kwaliteit van de koffie.